7 Nisan 2012 Cumartesi

Amacınız Satış mı?

Amacını satış ise, tüketicilerin "satın al" düğmesinin nerede olduğunu merak ediyorsunuzdur. İşte bu düğme eski beyindedir. Eski beynimiz 450milyon yıldır insanoğlunun ilk evrimi ile beraber beynin en eski kısmıdır. Dışda bulanan yeni beyin düşünce merkezi, orta beyin duygu merkezi ve eski beyinde karar verme merciidir.


Genellikle tüketiciler bilinaltı seviyesinde nasıl karar verdiğini bile bilmeden satın alma eylemini gerçekleştiriyorlar. Bu kararları veren eski beynin empati veya sabır gibi özellikleri yok. İşte bu noktada Zihinsel Pazarlamayı (NeuroMarketing) eski beyin ile iletişim kurmakta kullanabilirsiniz.


Temelde altı taktik ile mesajınızı iletebilirsiniz:

1. Eski Beyin Bencildir
Bu sebeple sen/senin diye hitap etmeniz gerekiyor.

2. Kontrast

Karşıtlık kavramlarını hemen algılar. Siyah Beyaz bir sahnede renkli bir obje, gürültünün arasında bir anlık sessizlik gibi...

3. Fayda / Yarar

Ürün veya servisten alınacak faydayı direkt ve net olarak söylemek. "30 dakikada evinizde" gibi.

4. Başlangıç ve Son

Eski beynin algıları başlangıçta ve sonda açıktır. Can alıcı mesajı başta verip, sonda hatırlatırmalıdır.

5. Görsellik

Eski beynin aklında ağırlıklı görsel uyarıcılar kalır, söz ve yazı arka planda kalmaktadır.

6. Duygu

Eski beyin eğer emniyette hissediyorsa, duygusal öğeler akılda kalıcılık açısından önem kazanıyor. Tüketici mesajı alırken aşırı duygular hissedebilirse o mesajın hatırlanması ve etkisi daha fazla olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder