5 Nisan 2012 Perşembe

Havaya Girmek


İstanbul ve hatta bazı büyük şehirlerimizdeki trafik malumunuz...
Bu Trafik sıkışıklığını fırsat bilip, bir çok tıkanık noktaya konulan "Açıkhava Reklam" uygulamaları amacına hizmet ediyor mu?

Markalar için doğal olarak sık gözükmek ve akılda kalmak, kolay hatırlanmak önemli... 
Zihinsel Pazarlama teknikleri ile yapılan araştırmalarda önemli veriler bulundu: 
"Tüketiciler marka ile ilgisi olsun ve olmasın bulundukları ruh halinden dolayı eğer kendilerini huzursuz, mutsuz hissediyorlarsa, bu onların marka algılarını da etkiliyor."
Çok önemli bir yemeğe geç kalmış, trafikten bunalmış birinin herhangi bir markanın reklamına sıcak bakamıyor; bunu bilmese bile.




Bu sadece trafik için geçerli değil, örneğin hava fırtınalı ve yağışlı ise hava durumu sonucunda beyinimizde olumsuz sinyaller oluşuyor. Aynı şekilde çok lezzetli bir yemekten daha olumlu sonuçlar bekleyebilirsiniz.

Son zamanlarda moda olan restoran veya kafelerin lavabolarında reklam çalışmaları mevcut; bu mekanlardaki deneyimlerin olumlu olmasına dikkat etmek gerekiyor. O atmosferdeki deneyim, marka algısının yansımasını doğrudan etktiliyor.

Markanızın imajı ile ilgili reklamın semti ve lokasyonu da kritik bir faktör.
Sırf hedef kitlemiz buradan çok geçiyor diye uygun olmayan, insanın içini karartan lokasyonlardan da uzak durmakta fayda var.


Diğer bir konu ise, bu mekanlar için markanın katkıları ile keyifli deneyimlere, insanları pozitif ve olumlu ruh hallerine sokabilmek.

Markanızın komşularına da bakmak önemli bir kıyaslama ve ölçü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder