10 Nisan 2012 Salı

Marka Sevgisi


Bazı markalar tüketicilerin onları çok sevmesinden dolayı büyük bir avantaj yakalmamış durumdalar. Apple, Coca-Cola, Lacoste, Adidas ve Google gibi... Tüketiciler bu markalara bağlı oldukları kadar, bu markaların avukatlıklarını da yapıyorlar.

Peki sevmediğimiz markalar?

Yeni Rakı, Samsun sigara, Kuş serisi arabalar... bunları severek mi aldık? Severek mi kullandık?
Sevilmeyen markaların Pazar payı düşük mü? Veya düşüyor mu?
Bu markalar sevilmese bile satış yapıyorsa başka satış argümanları var demektir:
Uygun fiyat, yaygınlık, kolay kullanım, yaygın satış sonrası servis, tekel durumu vs.

Düşük fiyatlı Indirim Marketlerinin düşeceği tehlike fiyat rekabetinden dolayı yapılan düşük marjlar ve dolayısıyla düşen hizmet kalitesi, ilgi ve teşhir düzeni...
Marka sevgisine hiç ilgi göstermeyen markaların yüzleşmesi gereken ikinci tehlike rakip geldiği zaman marka bağlılığının sıfır olması. Bu da rakibe bir bariyer koyamayacağını gösterir.

Bir markanın sadece tüketici tarafından sevilmesi de yetmez. Bu ürünü satan kişi ve kurluşların da markaya sıcak olması gerekir ki tüm çarklar doğru ilerlesin.
Ericsson, Nokia, Sony gibi bir zamanların Pazarda hakim durumda olan markalar, satış kanallarında mı, tüketiciye kendilerini sevdirme konusunda mı hata yaptılar?
Kısa vadede ürün ve fiyat oyunda galip gelebilir.
Uzun vadede galip gelmek için Markanızın daha fazla sevilmesi ve bunun arkasını destekleyecek sebepleri yaratılması ve korunması gerekiyor.

Sadece, Marka ifşası (Branding) sadece markanın sevilmesini sağlamayacaktır.
Markayı sevdirecek rakiplerde olmayan özellikler, servisler olmalıdır.
Markanın kendi hizmet ve ürünü ile ilgili Sosyal Sorumluluk Projelerinde reklamı abartmadan yeralmsı bunu destekleyecektir. Tasarım da ve kişiye katacak prestij de marka sevgini ektileyen faktörler arasındadır.

Tüm bu faaliyetleri yaparken gerçek sevgi kıvılcımlarını Zihinsel Pazarlama yöntemleri ile ölçülmesi Yatırım Geri Dönüşü hesaplarında ve doğru işlerin yapılıyor olmasında size şahitlik edecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder