26 Nisan 2012 Perşembe

Müşterinizin, Hedef Kitlenizin Nasıl Dikkatini Çekersiniz?


Müşteriler ile bağ kurmak, onların dikkatini çekebilmek en önemli satış ve pazarlama meselesi haline geldi.
Bu kadar çok mecra ve rekabetin olduğu ortamda müşteriye bir duygu yaşamanız gerekiyor ki, onunla bağ kurun, ürününüz, markanız hatırlansın, tercih edilsin.
Bunun için müşterinin Zihni’ne ualaşabilmeniz gerekiyor. Genelde tecrübelrinizle de biliyor olsanız psikolog ve nörobilimcilerin analizleri ışığında çıkartılmış 9 adım:

1. Soru Sorun
Beyni çalıştıracak sorular sorun. Çok basit veya çok karmaşık olmasın. Zihin çözmeyi sever.

2. Problemlerini Belirleyin
Ürününüz çözdüğü müşteri problemini sunun. Karar verici beyin problemi hemen çözmek isteyecektir. Dinleyicideki reflekleri çalıştıracak çözümleri sunun. Eğer ürünün özellikleri problemi çözmekle örtüşüyorsa ilgi çektiniz demektir..

3. Hikaye Anlatın
Güzel bir hikayeyi herkes sever. Hikaye dinlemek kolaydır. Konuya duygu katar. Kolay hatırlanır.

4. Karşılaştırma Yapın
Ürününüz olunca ne değişiyor bunun vurgulayın. Rakliplere göre belirgin ve ispat edilebilir fark nedir? Jenerik betimlemelerden kaçının. Zaman içerisinde kazanılacak faydaları belirtin. Zihin karşılaştırmaları sever.  

5. İspat Edin
Çoğu zaman Zihnimiz mantıklı olmayan kararlar verir. Bunun en önemli sebebi o anda bir şeyden etkilenmesidir. Cihazınız sağlamsa üstünde tepinin. Pazar lideri ise satış rakamlarını gösterin. Sessizse bunu deneyimletin. Zihin o anda kararından ötürü kendini rahatlatacak bir ispat arar. Genel çerçeveyi kaçırır.

6. Görsellik Kullanın
Zihin görsel objelere duyarlıdır. Bu sebeple bir şey antırken çizerek veya şemalar üzerinde anlatarak ve ilgili resimler kullanarak anlatın. Uygunsa ürünü gösterin.

7. Müşterinizi Yansıtın
Müşteri ile yakınlık önemli. Biri karşındakine yakın hisseder ise sizi dinleme olasılığı artıyor.
Zihin kendini görünce size güveni artacaktır.

8. Hayal Ettirin
Ürününüz sağlayacağı faydaları hayal ettirin. Zihin gelecek hayalleri kurmayı sever.

9. “Sen” Deyin
Karar veren Zihin bencildir. Devamlı “benim için ne var?” diye araştırır. Biz veya ben diye başlayan tüm kelimeleri “sen” olarak değiştirin. İnsanlar kendileri ile ilgilenir, sizle değil.
Karar verici Zihin’in Dikkatini Çekin... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder