30 Mayıs 2012 Çarşamba

Satış Yapmayın, Baştan Çıkartın!




Duygusal reklamlar zihnimiz tarafından farklı algılanmakta.
UCLA deki araştırmalarda müşterilere farklı reklam görselleri gösteriyorlar.
Bu görseller mantıklı satış argümanlarının olduğu ve çok mantığa dayanmayan duygusal reklamlar olarak ikiye ayrılıyor.
Duygusaldan kasıt, herhangi bir duyumuzu harekete geçiren anlamında kullanılabilir. Bu reklamlarda daha çok çekici insanlar kullanılıyor.
EEG (Elektromanyetik Tomografi) ile beyin aktivitelerine bakılıyor. Mantık dolu reklamlar beyinde karar verme ve duyu bölgelerini harekete geçiriyor.
Her ne kadar bu sonuç olumlu gibi dursa da diğer reklamların etkisi daha fazla oluyor.
Sonuçlara göre satınalma kararına daha çabuk varılıyor.
Ancak bu demek değil ki mantıklı satış argümanları kullanılmamalı. Araştırmayı yürüten ekibe göre:
‘Sonuç gösteriyor ki, satın alma kararı mantıklı mesajlardan etkilenirken bunu destekleyecek ve bilinçaltına mesaj verecek duyularımızı harekete geçirecek görseller kullanmak en etkili yöntem.'
Konu ile ilgili çekici erkek ve bayan fotoğrafları sadece mantık dolu bir reklam için etkili. Diğer ilginç bulgu ise kadınların erkekler kadar karşı cinsin görsellerinden etkilenmediği. Kalıtımsal olarak kadınlar daha çok beraber vait geçirdiği için kendilerini birbirleriyle kıyaslamaya ve rekabet etmeye daha yatkın. Bayan dergileri de bunun bir kanıtı.
Daha çok satış için Duyuları Harekete Geçirin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder