1 Eylül 2012 Cumartesi

Mimobot



Innerscope Biometric Research Araştırma Firması Mimoco Ürün Tasarlama Aşamasındaki Ön Testlerine Yardımcı Oluyor 
Yeni bir USB flash hafıza tasarımcısı MIMOCO, teknoloji ve sanatı bir araya getiyor. 
Mimoco, bu sanat harikalarını müzelerde veya lüks mağazalarda, muadilleri 10-35 dolara satılırken, 70 dolara kadar alıcı buluyor.
Mimoco’yu hafıza piyasanın “Haagen Dazs”ı gibi düşünebilirsiniz.
Innerscope Research araştırma firması Mimoco’nun müşterileri ile olan duygusal bağı araştırıyor. Hedef kitle: Teknoloji meraklıları, Moda Düşkünleri, 20’li yaşlarda olanlar. 
Araştırma için iki ayrı grup oluşturuluyor:
(1) Satış performansı bilinen ve pazarda hali hazırda satışta olan 30 tasarım 
(2) Pazara sunulabilecek 30 yeni tasarım
Eğer duygusal tepkiler satış grafikleri ile dogru orantılı çıkacak olursa ikinci grupdaki tasarımların lansmanını yapmak için kendini daha güvenli hissedecek. 
Çalışmanın iki hedefi var: hangi tasarım elementlerinin satışları artırdığını bulmak,  ve Innerscope firmasının bulup bulamadığını öğrenmek.
Bölüm I: Web Sitelerinde Satış Tahmini
Mimoco piyasadaki yaklaşık 300 modelinden en çok satanlar ve az satan modelleri ilk teste kullanıyor. Bunların içinde MIMOBOT karakterleri “Hello Kitty” ve “Star Wars” da bulunuyor.  
Veriler, Biometric Monitoring System™ denilen bir sistemle toplanıyor; biometrik bir kemer an ve an kalp atışlarını, solunumu, terlemeyi ölçerken Göz Tarama (eye tracking) cihazı gözün hareketlerini takip ediyor. Bireyin tepkileri her tasarım karşısında kayıt altına alınıyor.
60 kişinin duygusal tepkileri ile satış grafikleri arasındaki orantı 0.73 çıkıyor. En mükemmel sonuç olan 1 rakamına çok yakın. Bu da araştırmanın satış ile zihinsel pazarlama metotları ile yapılan araştıma sonuçlarının en yakın olarak birbirine parallel çıktığı anlamına geliyor.
Tasarım olarak en güçlü bağ aşağıdaki sıralanıyor. Satış grafiği olarak ise sıralama tasarımda 1, 3, 4, ve 5 numarada bağ kuranlar.

“Bu sonuçlardan sonra Mimoco Üst Düzey Yetkilileri Araştırmanın sonuçlarından etkilenip arştırmanın ürün geliştirme aşamasında da faydalı olacağına inanmaya başlıyorlar.”
Bölüm II: Başarı Getiren Tasarım Elementleri 
Bu aşamada hem birinci hem de ikinci gruptaki ürünler kullanılıyor.
En temelde görünen ortak özellikler Büyük Gözler ve Canlı Renk Paleti. 
En çok beğenilen tasarımlar ayrıca “belli bir tavrı” ifade edenler. Bunların tam tersi olan modeller; küçük gözlü, solgun renkli, boş bakışlı olanlar en az duygusal bağ oluşturanlar olmuş.


“Bu bulgular ile Mimoco firması tasarımlarını çok olumlu yönde geliştirmiş.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder