3 Kasım 2012 Cumartesi

Resimlerle İkna Edin

Bir resim bin kelimeye bedel midir?
Yeni bir araştırmaya göre yazılarınız görseller ile desteklendiğinde etkisi katlanarak artıyor, resimler konu ile ilgisiz olsa bile!
Yeni Zelanda, Wellington'daki Victoria Üniversitesi'ndeki araştırmacılar gösterdi ki, hayatta olmayan ünlülerin fotoğraflarını gördüklerinde insanlar, bu kişilerin hayatta olduğunu düşünebiliyorlar.

Ana faktörlerden biri fotoğraftaki o kişiye oluşturulan bilgi veya mesaj. Örneğin mikrofonların önünde demeç veren bir politikacının duruşu. Her ne kadar metinler fotoğraflar ile desteklense de, metinde yazan ile fotoğraf veya görseldeki mesaj çelişirse, görseldeki mesaj metinin önüne geçebiliyor.

Görsellere Dikkat Edin

Zihinsel Pazarlamacılar tarafından geçtiğimiz senelerde bir çalışma yapıldı.
Bu araştırmada deneklerin fMRI beyin taramaları sonucunda görsel ile desteklenen metinlerin mesajlarını kabul etme ve hatırlanma oranlarında bir artış sergilenmiş.

Görselli Metinlerin Etkisi

Zihinsel Pazarlama sonucu, metinin veya mesajın etkisini artırmak için görsel ve izahlı şemalar kullanmak önemli.  Görseller metini destekliyorsa harika ama desteklemiyorsa bile ilgisiz resimler kullanmak, 
sadece metinden daha iyi.
Örnek olarak 'kolay kullanım' anlatıyorsanız, bunun için bir görsel bulamayabilirsiniz. Ama ürünü mutlu bir şekilde elinde tutan veya sadece memnun bir müşteri fotoğrafı da etkili olacaktır.

Daha çok metin de mi? 
Aynı zamanda diğer ilginç bir bulgu, ürünün doğrudan özelliği olmasa da, destekleyici bilgilerin de toplam etkiyi artırdığı yönünde. Yani ürünün nasıl bir fabrikada hangi işlemlerden geçtiğini anlatmak
ana savınızı güçlendiriyor.

Vur deyince de öldürmeyin sakın!
Çok fazla veya çok ilgisiz fotoğraf ve ek metin de kullanmaktan kaçınmak lazım.
Emin değilseniz ya bir beyin tarama laboratuarında test ettirin veya klasik araştırma yöntemleri ile test ettirin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder