11 Aralık 2012 Salı

Fiyatlar Nasıl Ucuzlar?



Belirlediğiniz fiyat, yüksek mi yoksa düşük mü gözüküyor?
Daha önceki yazıları takip ettiyseniz ‘para birimi’ logosunun ($, €, TL) olumsuz bir etki bıraktığını biliyorsunuz. Ayrıca yeni araştırmalar gösteriyor ki noktalama işaretlerinin de fiyatların algılanmasında etkisi büyük...
Hele bir de ‘,’ den sonra boşuna ‘00’ kullanmamak gerekiyor.  TL 19,90 yerine 19 deyin...
Bu etki daha çok fiyat etiketini gördüğümüzde önemli oluyor, konuşulduğunda değil.
Journal of Consumer Psychology dergisinde yayınlanan araştırmaya göre fiyatları okurken veya duyduğunda daha çok hece olması ürünün fiyatının daha yüksek olduğu kanısı veriyor.

Bir, iki, üç, beş, on, yüz, bin... kısa kelimeler.
Dört, altı, yedi, sekiz, dokuz... ise uzun kelimeler.

Bu etki fiyat telaffuz edildiğinde önemli: “Bin dört yüz doksandokuz” yerine “Bin beş yüz” demek zihne daha problemsiz bir alışveriş mesajı verecektir.
Fiyatlandırma Protokolü
Eğer tüketicilerin fiyatları düşük algılamalarını istiyorsanız, bunu bir protokol haline getirin:
Nokta kullanmayın, noktadan sonra sıfır veya başka basamaklar koymayın, görselden çok satıcı tarafından iletişim kurulacaksa kısa rakamlar kullanın. Zorunlu değilseniz para birimini kullanmayın.
Hece Ameliyatı
Ancak unutmayın ki, sadece bu kurallara uyarak algıları yerle bir yapamazsınız; beş yüz liralık bir ürünün, sadece fiyatının kısa okunduğu için dört yüz yetmiş beş liralık bir üründen çok daha fazla satmasını bekleyemezsiniz. 
Rekabet analizini ve majlarınızı göz önünde bulundurun.
Ancak her ne olursa olsun, yapabiliyorsanız sözlü iletişimde heceleri kırpın; radyo-televizyon reklamlarında ve satıcılar ürünün fiyatını telaffuz ederken fiyatın kısa olması zihindeki algıyı olumlu etkileyecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder