15 Aralık 2012 Cumartesi

Logonuzun Kokusu Var mı?



Herkes logonun ne olduğunu bilir. Kısaca logo, bir markanın görsel sembolüdür. 
Apple, Starbucks ve Nike logoları o kadar güçlüdür ki, markanın ismi olmadan bile sadece logolarını kullanabiliyorlar. Ve bu logolar tüketici davranışlarını etkiliyor.
Bu dev markalar, logoları için büyük yatırımlar yapmaktalar.
Dünyanın önemli bir bölümünde bu markaları bilmeyen yok gibi...

Peki, küçük ve orta ölçekli firmalar ne yapabilirler?
Ortalama bir kişi, günde ortalama 5,000 reklama maruz kalıyor.
Bu trafik arasında nasıl hatırlanabilirsiniz?
Bunun cevabı ilginç bir şekilde 'koku duyusu'nda yatıyor.
Koku duyusu sadece beynimizin duygu, hatıra ve öğrenme ile direkt ilgili beş duyumuzdan biri değil. Zihinsel Pazarlama kanıtlarına göre, “kokusunu aldığımız” bir nesneyi, gördükleriniz, duyduklarınız ve dokunduğunuz nesnelere göre 100 kat daha fazla hatırlamaktayız.

Bilgili pazarlamacılar, logolar tasarlarken koklama duygusunu ile olacak ilgisini gözardı etmiyorlar. 
“Olfactory logo”, “Scent branding” gibi terminolojilerle yabancı kaynaklarda karşılaşabilirsiniz. 
Logonun kokusu, markanın kendine has kimliğinde özel bir kokunun da ihtiva etmesini kapsıyor. Grafik logo gibi, logonun kokusu da marka nerde ise yoğunlaşmalıdır.
Aynı kokuyu devamlı uygularsanız, müşteriler farkına varmasa da bu kokuyu markanızla özdeştirmeye başlayacaklardır.

Kokunun markanızın vermek istediği duygulara ve imajına uygun olması gerekir.
Bunun için markanızın kişiliğini düşünün.
Güvenilir ve sağlam mı? Genç ve eğlenceli mi? Rahatlatıcı mı? Enerji verici mi?
Ayrıca hedef kitlenizin profilini de kullanabilirsiniz; yaş, cinsiyet, yaşam tarzlarına uygun kokular hedef kitlenizi etkileyecektir.

Özellikle kendi markanızın mağazaları veya dükkanları var ise kontrolünüz daha fazla olacaktır. Özellikle Mudo Concept mağazalarında muhteşem bir koku karşılıyor sizi...
Bir ekmek veya pasta fırınının veya taze bir ekmeğin sizde bıraktığı izlenimi hatırlayın. Oteller, Alışveriş Merkezleri, Spa Merkezleri gibi kapalı alanlar bu metodu sık sık uygulama başladı bile...
Bir kere kokunuzu belirlerseniz, bunu her türlü ortam ve mecrada kullanmaya çalışın. Ürünlerin paketlerinde bile bu kokuların kullanımı mümkün. Ancak paketin dışı veya içinde olsun, bu tarz uygulamalarda, paketlerin saklanacakları ortam, saklanma süreleri, ortalama raf ömrü ve zaman içindeki kokunun değişimini iyice analiz etmek gerekir.
Lakin koku süreyle kaybolabilir, en kötüsü de, kokunuz hiç istenmeyen bir şekle dönüşebilir. Logonuzun kokusunu müşterilerinize basılı malzemelerle iletişim kurarken de kullanılabilirsiniz.

Markanız daha fazla hatırlandıkça, o koku, size başarınızın kokusu gibi gelecektir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder