25 Aralık 2012 Salı

Satınalma Düğmesi ve Nöro-Dürtü



Christophe Morin ve Patrick Renvoise’in ünlü kitabı Neuromarketing ile piyasa çıkan jargon: Satınalma Düğmesi. Zihindeki ’Satınalma Düğmesi’ harika bir metafor. Zihnimiz hem metforu hem de görsel kavramları sever.
Satınalma düğmesi ikisini de içeriyor.
Basitliğin Karanlık Yönü
Satınalma düğmesinin metafor olarak iki mahsuru var.
Öncelikle, nörobilimciler ve diğer kişiler tarafından çok basit algılanma ihtimali var.
Sonuç olarak her ne kadar bilinçaltımız verdiğimiz kararlarda çok etkili de olsa, karar alma süreci bilinç ve bilinçaltının beraber çalıştığı kompleks bir süreç.
İkinci konu ise bu ismin bilinçsiz tüketicileri korkutma ihtimali. Pazarlamacıların Zihinsel Pazarlama ile tüketicilere her istediğini satabilecek zanneden tüketiciler olabilir. Kulağa ne kadar saçma da gelse, Zihinsel Pazarlamanın ve bilinçaltı araştırmalarını ‘şeytan işi’ olarak değerlendirebilecek tüketiciler çıkabilir.



Nöro-Dürtü ye ne derseniz?
Richard Thaler ve Cass Sunstein “Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness ” adlı kitabında dürtülerimizin sağlık, mutluluk ve refahımız üzerindeki etkilerden bahsediyor. Bunun detayında ise karar verme ağının davranışlara olan gücü yatıyor. Bu kitap hakkında da daha sonra detaylı bilgiler paylaşılacaktır.


Roger Dodley ise ‘Nöro-Dürtü’ kavramını kullanıyor. 
Dürtü kavramı hem tehditkar değil hem de bir kesinlik ve zorlama içermiyor. Nöro-Dürtü jargonu kar-amacı güdmeyen organizasyonlar, liderlik gibi konular için de daha uygun. Zihinsel pazarlama tekniklerinin hiçbiri vasat bir ürünü veya vasta bir pazarlama planını başarılı kılmaz. Doğru tasarlanmış ve uygun bir pazarlama planını daha iyi hale getirmeye yarar. Bu da tüketicilerin rahat olabileceğini gösteriyor. Konu verilen kararların nasıl verildiği hakkında... 
Porsche hava atmak, statü sahibi olmak veya kendini ödüllendirmek için mi alınıyor?
Yoksa çok hızlı bir ve şık bir araba olduğu için mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder