31 Mart 2013 Pazar

Garanti Şartları “Basit” Olur mu?



‘Basitlik’ ve ‘Kompleks’ kavramları çetrefillidir.
İş hayatında, öz ve basit çözümler genellikle tercih edilirken, pazarlamada ‘az kelimeler’ ile vermeye çalıştığınız mesaj uzun olanlar kadar etkili olmayabiliyor.
Örneğin, bazı etkili satış argümanları daha açıklayıcı ve uzun olup, kısa olanlardan daha başarılı olabiliyor mu?
FutureNow tarafından yapılan bir test, ‘garanti şartları’ konusunda basit olanın en iyi olduğu kanısına varıyor.

Test bir kısa, bir de uzun argüman kullanılarak yapılıyor:

“Her an iptal edebilirsiniz!” ile aşağıdaki metni karşılaştırın:

“John, memnuniyetiniz tam garanti altında. Eğer, VetFriends’in size uygun olmadığını anlarsanız, dilediğiniz bir zaman iptal etmek için kontağa geçmekten kaçınmayın  – biz, size hizmet etmek için burdayız.”


Kısa olan %14.5 oranında daha fazla müşteriyi o hizmete çevirmiş.
Karar vermeden önce testlerinizi gerçek ‘hedef kitle’niz tarafından değerlendirildiğinden emin olun. 

Diğer bir yandan, en temel Zihinsel Pazarlama prensibini de atlamamak için yazının kolay okunmasını sağlayın. Bu da kısa olmasının yanısıra, kullanılan karakter ve yazının büyüklüğünü de içeriyor. 
Uzun yazıda, küçük ve kalın yazılar, zihni rahatsız ederken, dört kelimeli kısa versiyon iptal işleminin hızlı ve basit olduğunu etkili bir şekilde veriyor.

Ne Yapmalı?

Basit garanti şartlarının karşıtı, uzun uzun anlatılan, kopmleks metinlerdir. Hangi şartlar altında nelerin kapsam dışında bırakıldığı, hangi senelerde, hangi parça ve hizmetlerin garanti kapsamında olduğu, ne kadar tutarlar arasında garanti verildiği, teslimatın nasıl ve kimin tarafından yapıldığı, vs.
Bu tip yazılar genelliklede ‘karınca duası’ gibi olup, dili de yasal olarak olarak üretici firmayı korumaya yönelik olarak ağır bir şekilde yazılır.

Bu tip durumlarda müşteri ne düşünür?
“İnşallah, ürünü severim ve bir problem de çıkmaz. Çünkü bu şartları okumak anlamak kabusa dönüşebilir.”


Eğer ürün veya verdiğiniz hizmet izin veriyorsa, garanti şartlarını ve sloganını mümkün olduğu kadar basit tutun. 
Bizzat Genel Müdürün ıslak imzasının, ayrıca bilinçaltına vereceği mesaj: güven ve aidiyet duygusudur.

Hiç böyle bir örnekle karşılaştınız mı? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder