12 Mart 2013 Salı

Gençleşmek İster misiniz?


Baba olanlar bilir, çocuğunuz olduğundan sonra insana bir enerji geliyor sanki. Daha öncesini hatırladığımda en azından kendim adına şunları hatırlıyorum. Daha kiloluydum, daha çabuk yoruluyordum, daha az neşeliydim ve hiç vaktim yoktu... Ancak iş dışında neler yaptığımı hatırlayamıyorum.

“Çocuklarım beni gençleştiriyor, beni hayata bağlıyor” diyenlere rastlamışsınızdır.
Bunu bilimsel olarak ispatlamak mümkün mü? Arılar ile yapılan deneyler bu adımların ilki olabilir.


Arılar yaşları ilerledikçe görevlerini de değiştirmekteler. Genç olan arılar yeni doğanlara bakma görevinden, kovanın dışında yem arama görevine geçiyorlar. 

Arizona Üniversitesi'nden Gro Amdam, yaptığı araştırmada yaşı ilerlemiş ve görevi dışarıda olan arıları tekrardan kovanın içine koyarak, bebek arılara bakma görevine koymuş. Kısa bir süre sonra yaşlı arılarda bir takım değişiklikler gerçekleşmiş; daha iyi öğrenir, daha iyi performans göstermeye başlamışlar.

Çok büyük bir çoğunluğunun beyninde PRX6 antioksidan maddesindeki artış daha uzun ve sağlıklı yaşamalarını sağlamış. PRX6 maddesi insan beyninde de mevcut ve özellikle zihinsel hastalıklara karşı bizi koruyor. Artık çocuklarla daha çok vakit geçirmek ister misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder