10 Nisan 2013 Çarşamba

Yazı Karakterleri Ne Kadar Etkili?



Bir müşteriye  bir belge, bir anket mi doldurtmak istiyorsunuz?

Veya bir bağış mı toplamak amacınız?

Her iki durumda da, daha başarılı olmak istiyorsanız kolay okunur bir dokümana ihtiyacınız var. Hyunjin Song ve Norbert Schwarz tarafından yapılan araştırma sonucuna göre, bir metinden aldığımız mesaj, o metnin yazı karakterinin basit ve zor okunur olmasından etkileniyor. Tüm hikaye, basit ve kolay okunur bir karakterde bitiyor.

Araştırmacılar, uzun sürede okunan mesajlara olan bağlılık oranının düşük olduğu görüşünde. Zor okunan bir mesajı da irdelemek ve uygulamak daha uzun süre alıyor.
Bunu ispat etmek için Song ve Schwarz iki gruba aşağıdaki aynı mesajı iki farklı yazı karakter ile yazıp deneyi gerçekleştirmiş. Denekler mesajı okuyup, okuduklarını uygulamaları istenmiş. Bu süreler ölçülmüş.

Herkesin bildiği Arial ile, daha sanatsal ve değerli gibi gözüken Brush karakterleri kullanılmış.


Sonuç çarpıcı: yaklaşık 15 dakikaya karşılık sadece 8 dakika! Neredeyse yarı yarıya...
Benzer bir deneme de suşi tarifi için denenmiş. “Arial” karakterleri ile yazılmış tarifi okuyanlar talimatları 5.6 dakikada bitirirken, “Mistral” karakterleri bu süreyi 9.3’e çıkarmış.
Zihinsel Pazarlama mesajı açık; zihnimiz, basit ve kolay okunur mesajları çabuk algılayıp, daha çabuk bağlanıyor, kabul ediyor. Konu ‘idrakin akıcılığı’ olduğu için, cümlenin yapısı da kolay yapıda olmalı ve basit kelimlerden oluşmalı.
Bu toplamda, zihnin harcadığı çabayı azaltıp, mesajı ve talimatları daha kolay kabul etme ve uygulama olarak geri dönecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder