Hemen hemen her ilişkinin ardında bir dinamik yatar. Biri
çok fedakarlık yaparken, diğer biraz daha fazla alan taraftır. Biri annesinin
oğludur, öbürü babasının kızı... Birinin ailesi Kafkaslardan göçmüştür,
diğerininki Kosova’dan... Biri kurtarıcıdır, diğer kurban... Bu şekilde eşleşen
çiftler birbirlerini bulur. Başta çok güzel gibi gözüken bu ilişkiler, daha
sonraları yorucu olmaya başlayabilir. Bir tarafın dinamikleri değişirse diğeri
bu yeni durumdan hiç memnun kalmayabilir.
Çoğu zaman derindeki dinamiklerinden habersiz bir şekilde
yaşayan çiftler, hayat boyu edindikleri rolleri ile özdeşleşirler. Mutlu da
olsalar, mutsuz da olsalar, mevcut durumları onlar için konforlu ve bilindik
bir alan yaratır. Bu alanı kolay kolay terk etmek istemezler.
Kör kadın, kendi gözleriyle hiç görmediği kocasına sorar:
“Bana bakmaktan dolayı rahatsız olmuyor musun?”
Kocası cevap verir:
“Hayır, kendimi –özel– hissediyorum.”
“Bana bakmaktan dolayı rahatsız olmuyor musun?”
Kocası cevap verir:
“Hayır, kendimi –özel– hissediyorum.”
All I See Is You adlı
film, ailesi ile geçirdiği kazadan sonra kör olan Gina, aynı kazada ebeveynlerini kaybeder. Kız kardeşi ise kalıcı
olmayan hasarla kurtulur. Gina, kocası James
ile Bangkok’ta yaşamaktadır.
Bir gün doktor kontrolünde Gina, yeniden görme ihtimalinin
olduğunu öğrenir. Ameliyat olur ve sonunda yeniden görmeye başlar. Önceleri
mucize gibi olan bu yeni durum, onu şaşkın bir hale de sokmaktadır. Şimdi
gördükleri her zaman hayalinde canlandırdığından biraz farklıdır. Evi, kocası,
yaşadığı semt hiç onun hayalindeki gibi değildir. Tüm bunlara rağmen, gözünün
açılması harikadır. Gina, dans eder, gezer, renkli çiçeklere bakar. En çok
sevdiği renk olan mavi ile bütünleşir. Kocası onu balayına gittikleri yere bile
götürür.
Travma
Trafik kazası gibi durumlarda travmatik durumlarda savaşacak
veya kaçacak durumda olmayız; bu sebeple donarız. Travmanın etkilerini üzerimizden
atacak teknikleri uygulamadıysak, içimizde bir parçamız travma anındaki yaşta
kalır. İlerideki dönemde benzer olaylar karşısında bu parça tetiklenebilir. Bu
parçanın bitmemiş meselesini tamamlaması için travmadan tekrar tekrar geçmesi
gerekebilir; elbette her seferinde artık tehlike kalmadığının farkındalığını
hissederek, güçlenerek... Geçiş tamamlandığında yetişkin hale gelmeye hazır
olur.
Gina, kazayı geçirdiği yere giderek bu yolculuğa adım atar.
Yavaş yavaş özgürleşerek kendi ayakları üzerinde durmaya başlayan Gina’nın yeni
durumu, ilişkilerindeki dinamikleri sarsmaya başlamıştır. İlişkinin dengesi
değişmiş, James kendini önemsiz hissetmeye başlamıştır. Kendisindeki ‘ancak birine yardım edersem önemli olurum’
dinamiği onun içten içe yemeye başlar ve olaylar karışır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder