Bir gün eve geldim. Rahmetli Cici Annem, “Seni bir arkadaşın
aradı.” dedi.
Kim olduğunu sorduğumda ise, “Sibel” diye yanıtladı. Hiç Sibel diye bir arkadaşım yoktu.
-“Cici Anne, Sibel diye birini tanımıyorum, başka bir şey söyledi mi kız?” diye sordum.
Kim olduğunu sorduğumda ise, “Sibel” diye yanıtladı. Hiç Sibel diye bir arkadaşım yoktu.
-“Cici Anne, Sibel diye birini tanımıyorum, başka bir şey söyledi mi kız?” diye sordum.
-“Kız değil, erkekti”. Dedi
-?!!!
Sonradan öğrendik ki, arayan Egemen imiş. Cici Annem Sibel
Egemen’den aklında kalsın diye bir fikir gelmiş aklına, sonra sadece Sibel
kısmını hatırlayabilmiş...
Hafızası güçlü kişiler bizlerden daha mı zeki?
Yapılan araştırmalarda, bu kişilerin beyin taramaları sonucunda herkesden daha fazla
Uzay Hafızası ve Navigasyon, yani yol bulma kısımlarının aktive olduğu gözüküyor.
Yapılan araştırmalarda, bu kişilerin beyin taramaları sonucunda herkesden daha fazla
Uzay Hafızası ve Navigasyon, yani yol bulma kısımlarının aktive olduğu gözüküyor.
“Bu kişinin ismi Deniz.” veya “Bugün deniz masmavi.” dediğinizde
ikinci cümledeki “deniz”, Deniz’e göre daha fazla hatırlanıyor. Sebebi ise
Deniz kim bilmiyorsunuz ve sizin için bir anlamı yok. Diğer taraftan gözünüzde
hemen masmavi bir deniz canlanıyor.
1.
Anlamı olması
2.
Zihinde canlandırabilinmesi
Rakamları akılda tutanlar bunları bir şekil ile
özdeştirirler. (1) Zürafa, (2) Kuğu, (3) Örümcek gibi... Hikayeleri siz uydurun
artık. Ve her bir konu veya dizilim geçişlerinda zihindeki mekanı
değiştirirler. Topic (Konu) kelimesi “topos” dan geliyormuş. Yani mekan
demekmiş.
TED’deki videoda her konuda evinin başka bir kısmına geçip
kısmi hikayeye orada devam edilmesini anlatıyor.
Markalar için akılda kalmak önemli. Bu sebpele iletişimde “anlamlı
olmak” ve “kişinin hayalini harekete geçirmek” önemli.
İşte video...
http://www.ted.com/talks/joshua_foer_feats_of_memory_anyone_can_do.html?utm_source=newsletter_weekly_2012-05-11&utm_campaign=newsletter_weekly&utm_medium=email
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder