15 Haziran 2012 Cuma

Başarı için Alışveriş Yapmak mı?



Kendimizi Şımartmaya İhtiyacımız Var mı?

Ekonomik krizlerde harcamalarımıza dikkat etmek durumunda kalıyoruz. Çoğumuz yeni bir iş görüşmesinde veya önemli bir toplantıda dış görünüşümüzün öneminin farkında. Kullandığımız ürün görünmese bile, ki bu parfüm, iç çamaşır veya tıraş bıçağı bile olabilir, bize nasıl hissettirdiği sonuçları değiştirebilir.
Nasıl birinin hediye ettiği yüzük, kravat size güç ve moral veriyorsa, ilk defa giyilen bir Pierre Cardin çorap, en evdiğiniz takım elbise sizin kendi gözünüzdeki imajı artıracaktır.

Araştırmacı  Wen-Bin Chiou ve Ying-Hsien Cha yaptıkları deneyde iş başvurusu yapan adayların yarısına bilgilerini Mac bilgisayarlarda, diğer yarısını ise isimsiz bilsayarlar ile doldurttular.
Maaş beklentileri kısmı Mac kullananlarda ortalama %10 daha fazla çıkmış.
Bir diğer deneyde ise sonuçlar daha çarpıcı. Online çöpçatanlık yapan bir sitede 5 dakika ilgili adayla görüşme yapılıyor. Her defasında telefonun pillerinin yenilenmesi isteniyor. Deneklerin yarısı markalı pil, yarısı da markasız pil takıyorlar.

Telefon görüşmeleri sonunda karşısındaki kişinin kendilerini ne kadar çekici bulduklarını değerlendirmeleri istenmiş. Bilin bakalım sonuçlar nasıl? Markalı pil kullananlar verdikleri puanlama ortalama %25 daha yüksek olmuş. Karşıdaki insanın piller konusunda hiçbir bilgisi olmamasına rağmen piller konuşanların moral motivasyonunu bozduğu belli oluyor.
Karşı tarafında göremediği bir ürün bu kadar etkili olabiliyorsa, görünen bir cep telefonu, kıyafet veya çanta nasıl etkiler?

Diğer araştırmalardan biliyoruz ki, taklidi bol olan Ray-Ban gibi ürünlerin, eğer kişi bunların taklit olduğunu biliyorsa negatif etkileri olabiliyor. Her ne kadar taklit edilen ürün bire bir aynı da olsa, kullanıcının inancı etkiyi tamamen değiştiriyor. Zihin devreye giriyor...


Görünen veya Gizli Ürünler

Gizli kalan markasız ürünlerin üzerimizdeki etkisinin ne kadar sürdüğünü bilmiyoruz. Markasız bir pil kullanmam beni ne kadar süre kendimi değersiz hissetmeme sebep olacak? Bir hafta sonra unutsam da bilinçaltım halen beni etkileyecek mi? Henüz bununla ilgili bir araştırma duymadım.
Mantıken, dışarıdan daha kolay görünen saat gibi ürünlerin daha güçlü etkileri olacağı.
Ancak harcama yaparken dikkat etmeniz gereken bir konuda zamanla alacağınız olumlu etkinin giderek azalacağı. Bu sebeple Rolex alırken iki kere düşünün.

Kendinizi Şımartın

Bu çalışmalardan çıkartılacak sonuç nedir? Saygı duyduğumuz markaların Otantik ürünleri ile kişisel imajımızı en azından psikolojik olarak güçlendirebiliyoruz. Bu ürün gözükmese bile!
Eğer Budist bir keşiş değilseniz, sizin için önemli bir günde taklit ve markasız ürünlerden kaçınmanızı tavsiye edilir.
Sanki sizin için özel yapılmış ve size uğur getirecek ürünleri kullandığınızı hayal edin.

Denemek kolay mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder