Kendimizi Şımartmaya
İhtiyacımız Var mı?
Ekonomik krizlerde harcamalarımıza dikkat etmek durumunda
kalıyoruz. Çoğumuz yeni bir iş görüşmesinde veya önemli bir toplantıda dış
görünüşümüzün öneminin farkında. Kullandığımız ürün görünmese bile, ki bu
parfüm, iç çamaşır veya tıraş bıçağı bile olabilir, bize nasıl hissettirdiği
sonuçları değiştirebilir.
Nasıl birinin hediye ettiği yüzük, kravat size güç ve moral
veriyorsa, ilk defa giyilen bir Pierre Cardin çorap, en evdiğiniz takım elbise
sizin kendi gözünüzdeki imajı artıracaktır.
Araştırmacı Wen-Bin
Chiou ve Ying-Hsien Cha yaptıkları deneyde iş başvurusu yapan adayların
yarısına bilgilerini Mac bilgisayarlarda, diğer yarısını ise isimsiz
bilsayarlar ile doldurttular.
Maaş beklentileri kısmı Mac kullananlarda ortalama %10 daha fazla çıkmış.
Maaş beklentileri kısmı Mac kullananlarda ortalama %10 daha fazla çıkmış.
Bir diğer deneyde ise sonuçlar daha çarpıcı. Online
çöpçatanlık yapan bir sitede 5 dakika ilgili adayla görüşme yapılıyor. Her
defasında telefonun pillerinin yenilenmesi isteniyor. Deneklerin yarısı markalı
pil, yarısı da markasız pil takıyorlar.
Telefon görüşmeleri sonunda karşısındaki kişinin kendilerini
ne kadar çekici bulduklarını değerlendirmeleri istenmiş. Bilin bakalım sonuçlar
nasıl? Markalı pil kullananlar verdikleri puanlama ortalama %25 daha yüksek olmuş.
Karşıdaki insanın piller konusunda hiçbir bilgisi olmamasına rağmen piller
konuşanların moral motivasyonunu bozduğu belli oluyor.
Karşı tarafında göremediği bir ürün bu kadar etkili
olabiliyorsa, görünen bir cep telefonu, kıyafet veya çanta nasıl etkiler?
Diğer araştırmalardan biliyoruz ki, taklidi bol olan Ray-Ban
gibi ürünlerin, eğer kişi bunların taklit olduğunu biliyorsa negatif etkileri
olabiliyor. Her ne kadar taklit edilen ürün bire bir aynı da olsa, kullanıcının
inancı etkiyi tamamen değiştiriyor. Zihin devreye giriyor...
Görünen veya Gizli Ürünler
Gizli kalan markasız ürünlerin üzerimizdeki etkisinin ne
kadar sürdüğünü bilmiyoruz. Markasız bir pil kullanmam beni ne kadar süre
kendimi değersiz hissetmeme sebep olacak? Bir hafta sonra unutsam da
bilinçaltım halen beni etkileyecek mi? Henüz bununla ilgili bir araştırma
duymadım.
Mantıken, dışarıdan daha kolay görünen saat gibi ürünlerin daha güçlü
etkileri olacağı.
Ancak harcama yaparken dikkat etmeniz gereken bir konuda zamanla alacağınız olumlu etkinin giderek azalacağı. Bu sebeple Rolex alırken iki kere düşünün.
Ancak harcama yaparken dikkat etmeniz gereken bir konuda zamanla alacağınız olumlu etkinin giderek azalacağı. Bu sebeple Rolex alırken iki kere düşünün.
Kendinizi Şımartın
Bu çalışmalardan çıkartılacak sonuç nedir? Saygı duyduğumuz
markaların Otantik ürünleri ile kişisel imajımızı en azından psikolojik olarak
güçlendirebiliyoruz. Bu ürün gözükmese bile!
Eğer Budist bir keşiş değilseniz, sizin için önemli bir günde taklit ve markasız ürünlerden kaçınmanızı tavsiye edilir.
Sanki sizin için özel yapılmış ve size uğur getirecek ürünleri kullandığınızı hayal edin.
Denemek kolay mı?
Eğer Budist bir keşiş değilseniz, sizin için önemli bir günde taklit ve markasız ürünlerden kaçınmanızı tavsiye edilir.
Sanki sizin için özel yapılmış ve size uğur getirecek ürünleri kullandığınızı hayal edin.
Denemek kolay mı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder