26 Mayıs 2013 Pazar

Carl Panzram


“Kendimi düzeltmek için hiçbir isteğim yok. Tek arzum, beni düzeltmeye çalışanları düzeltmek. Ve onları düzeltmek tek yolu onları öldürmek. Benim ilkem, herkesi soy, herkese tecavüz et ve herkesi öldür. En derin saygılarımla... Carl Panzram.”
Nasıl bir insan bu hale gelebilir? Hepimiz dünyaya geldiğimizde masum bebekler halinde geliyoruz... Günümüz hiçbir şey genetik olmadığına dair fikirler artmaktadır. unu kanıtlayan bir çok örnek yok mu hayatımızda?

O halde, nasıl katiller yetişiyor?

Carl Panzram: The Spirit of Hatred and Revenge filmin orijinal ismi...
Carl Panzram, 1891 doğumlu Amerikalı seri katil, tecavüzcü ve hırsızdır. 22 kişiyi öldürmüş ve 1,000’in üzerinde kişiye saldırmıştır. Film Panzram’ın hayatının bir belgeselidir.


Henry Lesser, onun tek arkadaşıdır. Herkes Panzram’a nefretle bakıp, işkence ederken, Lesser, ona iyi davranmış ve ona yaşamını kaleme dökmesi için kağıt ve kalem sağlamıştır. Panzram’ın zarar vermek istemediği tek insan Henry Lesser'dır.

Suçlu ve kurban dengesinin devamlı değiştiği filmde, Panzram’ın çocukluğundaki acıları, 12 yaşında gönderildiği yatılı okuldaki kötü muamele ve oradan kaçtığında yaşadığı tecavüzden bahseder Panzram. Bundan sonra da tüm insanlarda gördüğü kötülüğü başkalarına yansıtmaya başlar...
Ta ki, 39 yaşında idam edilene kadar.

“Tüm yaptıklarımdan dolayı kendimi üzgün hissetmiyorum. İnsanlara, Tanrı’ya veya Şeytan’a inanmıyorum. Tüm insan ırkından nefret ediyorum, buna kendim de dahil...”[Carl Panzram]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder