23 Eylül 2014 Salı

Uyumak


Evet, uyumak çok güzel, rüya görmek harika... Bilinenle oyalanmak, kendi yarattığım dünyanın içinde kontrol oyunu oynamak, listelere girmek, sıralamalar yapmak, kalıplarla kek pişirmek, reçetesi belli yemekler yapmak, kendim için özenle aldığım şapkaları takmak, canım istediğinde şapkayı değiştirmek... Tüm bunlar beni güvende hissettiriyor.

Uyanmak mı? Hayır, bırakın biraz daha uyuyayım, hem herkes uyumuyor mu? Ben böyle mutluyum. Hem senin dediklerinin doğru olduğunu kim biliyor? Evrenmiş, enerjiymiş, kuantummuş... Var mı ispatı? Var mı ölen ve hayatında bambaşka bir şey olduğunu söyleyen?.. Herkesi ikna ederim ben!
Ancak içimde, karnımın üstüne doğru ikna olmayan bir şey var...
Onu dinlediğimde zihnim korkmaya başlıyor. Korkuyu görebiliyorum... Tüm bu maskeleri kaybetmenin korkusu, geçici de olsa sadece elimde o varmış gibi görünen hayatta başıma neler geleceğini bilmeme korkusu...

Hayatta olacakları tahmin etmek kolay mı? Tüm hayatımızı planlayarak geçirdik ancak belki de, hayatımızdaki hiç bir şey tahmin ettiğimiz gibi olmadı. Kimisi tam tersi oldu, kimisi de bizim  istediğimiz şey ancak tam bizim öngördüğümüz şekilde değil...

Peki, peki... Böyle olmayacak uyanacağım. Biliyorum, canım yanacak, keyfim kaçacak, fark ettiklerim hiç hoşuma gitmeyecek; kafamda o konuşmayı bırakmayan şey devamlı beni rahatsız edecek. Ama bir şey beni rahatsız ediyorsa, bu ben olabilir miyim?.. 
Bir şeyler ile fazlaca meşgul olduğumda, sınırsızca eğlendiğimde susuyor, rahatlıyorum biraz ama bir bakmışım bütün hafta geçmiş... Ne haftası bütün ömrüm geçmiş!


Neyse canım, denize girmek gibi bir şey bu, önce soğuk gelir; ayağını sokarsın, geri çıkarsın, beline kadar gelirsin, yapamayacak kadar korkarsın... En iyisi birden atlamak; her şeyden nefret edersin ama çok kısa bir süre alışır, kendini ferah, canlı ve hafif hissedersin. Sadece oradasınızdır, su ile tek bir beden gibi... Deniz seni kaldırır, dalga seni yönlendirir... Dalganın ne yönden geldiğini bilmek yeterlidir... 

Ne tuhaftır ki, ben de hayvanlar gibi doğuştan yüzmeyi biliyorumdur, öğrenilecek hiçbir şey yoktur aslında. Ayağını kolunu hareket ettir derler sadece, bunu bilmiyor muydum? Bence iş sadece hatırlamakta!.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder